Kandungan Jus Pamoga

Jus Pamoga dihasilkan daripada formulasi bahan-bahan berikut:

1. Buah Delima
Penyelidik bidang farmasi Universiti Madrid, Dr Ana Castellano meneumi kekayaan vitamin ada dalam buah delima untuk memberikan kebaikan bahkan kesan antipenuaan bagi wanita yang sememangnya mengimpikan kulit yang lebih baik dan muda.

Menurut kajian nutrisi klinikal Amerika pula, buah delima jelas terbukti sebagai bahan antioksidan terbaik untuk menjaga keseluruhan keperluan wanita untuk kekal anggun walaupun di usia lewat.

Katanya, delima yang kaya dengan antioksidan bukan saja selamat digunakan tetapi ia juga mampu membantu mencerahkan kulit disamping mencegah kerosakan radikal bebas dan tekanan oksidatif yang dipercayai penyumbang kepada penuaan awal atau pramatang.

“Sumber pencerah yang ada dalam buah delima berupaya melambatkan pengeluaran melanin, sekali gus menghalang berlakunya pigmentasi pada kulit wajah yang boleh menjadikan kita kelihatan lebih tua.”

“Pengambilan buah delima juga mampu mempertingkatkan kelembapan dan mengembalikan keanjalan kulit anda.”

“Kandungan buah delima yang kaya dengan antioksidan, vitamin A, B, C dan E, asid amino, potasium serta zat serta mineral lain, dapat melindungi kulit daripada rosak akibat radikal bebas dan ini bermakna, penggunaannya mampu melawan penuaan, kedutan, kulit kusam dan pigmentasi”.

“Ini kerana khasiat buat delima dapat merangsang pengeluaran kolagen dan elastin, memperbaiki sel kulit dan menghapuskan kedut serta garis halus pada wajah untuk menjadikannya kekal muda,” jelasnya

Buah delima turut dikenali dengan kebolehannya untuk meresap jauh ke dalam kulit bagi mengurangkan kerosakan kolagen dan elastin .

Sehubungan itu, pengambilan delima yang diperkaya dengan nutrisi buah delima dapat mengembalikan keremajaan wajah sekali gus memberikan melindungi kulit dari masalah penuaan yang tidak diingini wanita Asia.

“Kajian klinikal yang dijalankan selama 28 hari menunjukkan khasiat terkandung dalam delima mampu menambah baik keadaan kulit, mengurangkan kedutan, mengembalikan kelembapan dan memudarkan tompok hitam,” jelasnya.

Delima kaya dengan antioksidan yang badan kita memerlukan untuk kekal cergas dan sihat di samping membantu untuk mencegah radikal bebas yang menyebabkan penyakit dan penuaan pra-matang.

Tetapi manfaat kesihatan buah delima tidak berhenti di situ.Ia boleh menyediakan kita dengan pelbagai kesihatan yang kita mungkin tidak pernah difikirkan.

Sejak dipopularkan sebagai minuman kesihatan, manfaat kesihatan buah delima telah ditemui jauh lebih banyak dan luas.

Manfaat Kesihatan Delima
Mengandungi Antioksidan yang tinggi terutamanya polifenol, tanin dan antosianin.

Ia telah menunjukkan bahawa memakan diet yang kaya dengan antioksidan semulajadi boleh membantu melindungi daripada kerosakan radikal bebas.

Antioksidan yang ditemui dalam buah delima adalah baik untuk melawan radikal bebas yang menyebabkan pelbagai jenis penyakit dan penuaan pramatang.

Secara ringkasnya, buah delima mengandungi jumlah yang tinggi antioksidan yang mana badan anda memerlukanya untuk kekal sihat dan kuat.

Manfaat daripada antioksidan dengan menerima lebih banyak oksigen yang boleh membantu mencegah penyakit jantung. Ia juga mengurangkan tahap kolesterol buruk LDL, yang menjaga arteri daripada pembekuan dan membantu mencegah aterosklerosis, strok dan serangan jantung.

Pencegahan Osteoartritis – Kajian yang berlainan telah mendapati bahawa jus delima bertindak sebagai perencat enzim yang boleh mencegah kemerosotan rawan.

Melawan Kanser – Penyelidikan awal keatas tikus, telah dinilai sifat antioksidan jus delima dalam kegunaannya dalam memerangi beberapa bentuk kanser termasuk kulit payudara dan kanser usus.

Merendahkan Tekanan Darah – Satu kajian menunjukkan bahawa minum 1.7 auns jus delima setiap hari menurunkan tekanan darah sebanyak 5 peratus.
Baik untuk Gigi – Penyelidikan telah menunjukkan bahawa sebatian antibakteria yang terdapat dalam jus delima boleh menjadi satu cara semula jadi untuk mencegah plak.

Berikut adalah beberapa statistik pemakanan delima yang mungkin menarik minat anda:

  • Satu delima tunggal mengandungi lebih kurang 40% daripada dos harian yang disyorkan vitamin C
  • Ia adalah sumber yang kaya dengan vitamin A, E, dan asid folik
  • Satu biji buah delima mengandungi 3 kali tahap antioksidan yang ditemui dalam Teh Hijau dan wain merah. Malah ia mengandungi lebih banyak antioksidan daripada mana-mana sumber makanan semulajadi yang lain.Ia adalah lemak bebas dan tinggi dalam serat

6 comments

Skip to comment form

  1. Nur Diyana

    saya ingin bertanya…ibu saya minum jus pamoga ni da 2botol dan nampak ok kata ibu saya….tapi hari itu dia tengok WHI di TV3….tunjuk yang pamoga original ada tulisan timbul pamoga di tepi botol kenaan…yang saya belikan untuk ibu saya tiada tulisan timbul di tepi botol pamoga itu….jadi adakah itu tiruan…tapi saya beli dengan harga rm160.00
    jadi saya nak tau mana yang ori dan bukan ori…saya takut kalau ada efek apa2 pada ibu saya….
    mungkin ada cara saya beli secara online dari tempat official di keluarkan….
    harap tuan @ puan dapat menjawab soalan saya ini….terima kasih….

    1. pamoga

      Terima kasih.

      Yang ada tulisan timbul seperti yang ditunjukkan dalam TV3 itu adalah botol terbaru. Yang tiada tulisan timbul itu adalah botol pattern terdahulu.

      Di bawah ini petikan soaljawab berkaitan isu tersebut:

      Erna Nan:
      January 9 at 9:57am ·
      Macam mana nak kenal pasti jus pamoga yg asli dengan yang tiruan? Baru2 ni saya beli jus pamoga daripada butik vida tetapi pada botol tertulis “Dr Vida” bukannye “Vida”…adakah Dr Vida itu yang tiruan?

      Vida Beauty: Yg latest Dr Vida.. Vida adalah stok lama..
      January 14 at 8:28pm

      Erna Nan: Oh..mcm tu..terima kasih
      January 15 at 6:54pm

      Red Dragon: knp ada cover ttp yg merah dan gold…yg mana asli
      February 11 at 6:18pm via mobile

      Vida Beauty: cover merah adalah latest packaging.. gold yg lama..
      February 11 at 6:56pm

      Red Dragon: tapi knp saya beli kat ktk ada tls dr vida tapi dkt btl cover dy warna gold?
      February 11 at 8:02pm via mobile

      Atiey Ata Shinchi: Bru2 ni ade bli pamoga,kt ats btl tu mmg pmblt merah tp penutup besi tu kaler gold ke?price rm168 tp dia ckp law jd ahli dpt rm135….tkt dpt yg tiruan la
      February 22 at 12:41am

  2. nasir

    Salam , Saya nak tanya kalau jus Pamoga tu tak simpan dalam peti sejuk selepas buka
    ok tak.

    1. pamoga

      Boleh simpan dalam peti sejuk dan boleh simpan tanpa peti sejuk selepas buka penutup.

      Terima kasih

  3. fatin

    sy nk tny..pamoga nie ada collagen x? n berkesan x untuk memutihkan kulit?

    1. pamoga

      Tiada collagen dalam pamoga

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Delima Bio Emas Premier

Jus Delima Bio Emas

Produk kesihatan terbaru berasaskan buah-buahan sunnah yang terbaik dihasilkan daripada ekstrak delima, anggur, zaitun, kurma, manna, apricot diperkaya dengan air zam-zam akan dilancarkan tidak berapa lama lagi. Produk Jus Delima Bio Mas ini sangat sesuai untuk membantu mengatasi masaalah kesihatan berkaitan: Mencegah gastrik Mencegah gout Kencing manis (diabetes) Menyihatkan buah pinggang Menyihatkan sistem edaran darah …

Read more

image002

Jus Delima BioMas

Satu produk kesihatan baru berasaskan ekstrak delima, anggur, zaitun, kurma, manna, apricot diperkaya dengan air zam-zam akan dilancarkan tidak berapa lama lagi. Produk ini sangat sesuai untuk membantu mengatasi masaalah kesihatan berkaitan: Mencegah gastrik Mencegah gout Kencing manis (diabetes) Menyihatkan buah pinggang Menyihatkan sistem edaran darah Menstabil paras gula dalam darah Meningkatkan sistem imunisasi badan …

Read more